Przejdź do treści
saa
  • Start
  • Członkowie
  • Statut
  • Kodeks
  • Kontakt

saa

STATUT STOWARZYSZENIA AGENCJI AKTORSKICH

Postanowienia ogólne

§ 1

  1. Stowarzyszenie nosi nazwę: „Stowarzyszenie Agencji Aktorskich”, zwane dalej “Stowarzyszeniem”. Stowarzyszenie działa na podstawie Ustawy Prawo
    o stowarzyszeniach oraz postanowień niniejszego statutu.
  2. Stowarzyszenie posiada osobowość prawną.
  3. Siedzibą Stowarzyszenia jest Warszawa.
  4. Terenem działań Stowarzyszenia jest Rzeczpospolita Polska. Stowarzyszenie dla właściwego realizowania celów społecznych i gospodarczych może prowadzić działalność poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej na terenie innych państw z poszanowaniem tamtejszego prawa.
  5. Stowarzyszenie powołane jest na czas nieokreślony.
  6. Stowarzyszenie może współpracować z krajowymi, zagranicznymi i międzynarodowymi organizacjami pozarządowymi i innymi instytucjami. Może pozostawać członkiem tych organizacji na zasadach pełnej autonomii.
  7. Stowarzyszenie opiera swoją działalność na pracy społecznej członków. Do prowadzenia swoich działań może zatrudniać pracowników, w tym swoich członków oraz powoływać biura.
  8. Stowarzyszenie może się posługiwać odpowiednikiem nazwy w języku obcym.
  9. Stowarzyszenie może używać znaku wyróżniającego (LOGO) zaakceptowanego przez Zarząd.

Cele i sposoby ich realizacji
§ 2

  1. Celami Stowarzyszenia są:
    1) jednoczenie środowiska agentów aktorskich,
    2) stworzenie forum debaty na temat agentów i agencji aktorskich, ich wszelkich aspektów działania, standardów pracy oraz promocję kodeksu etyki zawodowej Agenta
    3) promocja zawodu agenta aktorskiego jako specjalistycznej profesji w obszarze rynku filmowego oraz wypracowanie ścieżki zawodowej agentów,
    4) reprezentowanie interesów Stowarzyszenia, jego członków i zagadnień będących przedmiotem działalności Stowarzyszenia wobec władz państwowych i samorządowych, organizacji i instytucji rządowych, samorządowych i społecznych,
    5) współpraca i prowadzenie dialogu z organizacjami wspierającymi i zrzeszającymi oraz podmiotami, działającymi w branży filmowej, telewizyjnej, reklamowej,
    6) eliminowanie wszelkich nierówności, w szczególności ze względu na płeć lub pełnione funkcje, w branży agentów aktorskich, oraz promowanie równości,
    7) ochrona interesów agencji i agentów aktorskich, a w szczególności dobrego imienia członków Stowarzyszenia,
    8) wypracowywanie ochronnych zapisów w umowach oraz rekomendowanych regulacji prawnopodatkowych w zakresie działań agencji aktorskich,
    9) monitorowanie i analiza trendów rynkowych, śledzenie bieżących zmian zachodzących w branży filmowej, w tym rozwój technologii,
    10) wypracowanie standardów oraz rekomendacji dotyczących współpracy agencji aktorskich z aktorami oraz nadrzędności w prowadzeniu ich kariery i wizerunku.
  2. Cele Stowarzyszenia realizowane są poprzez:
    1) utrzymywanie kontaktów z organami administracji państwowej i samorządowej oraz instytucjami państwowymi i samorządami zawodowymi, a także innymi organizacjami działającymi na rynku produkcji filmowej, telewizyjnej i reklamowej;
    2) wyrażanie opinii i zajmowanie stanowiska w sprawach dotyczących produkcji filmowych oraz działających na nim aktorów,
    3) wypracowywanie zapisów kodeksu etyki oraz promowania ich przestrzegania przez członków Stowarzyszenia,
    4) organizowanie wszelkich spotkań i wspólnych przedsięwzięć związanych z zagadnieniami mającymi wpływ na branżę filmową, w szczególności kiedy Stowarzyszenie uzna to za potrzebne,
    5) inicjowanie, organizowanie, prowadzenie i finansowanie kampanii społecznych, promocyjnych i informacyjnych, opracowywanie, wdrażanie, promowanie, wspieranie i finansowanie rozwiązań technicznych i organizacyjnych służących realizacji celów statutowych
    6) organizację dyskusji panelowych i konferencji dotyczących rozwoju produkcji reklamowej i zagadnień związanych z komunikacją marketingową,
    7) wspieranie rozwoju nowych metod przekazu informacji, technologii i innowacji dotyczących funkcjonowania na rynku filmowym.
    8) współpracę z podobnymi i komplementarnymi instytucjami w kraju i za granicą;
    9) organizowanie imprez kulturalno-rozrywkowych;
    10) współpracę ze środowiskami nauki, oświaty, techniki i kultury oraz instytucjami państwowymi i organizacjami społecznymi krajowymi i zagranicznymi, a także z osobami fizycznymi,
    11) organizowanie konferencji, sympozjów i spotkań związanych z działalnością Stowarzyszenia

§ 3

Stowarzyszenie może prowadzić działalność gospodarczą. Dochód z działalności gospodarczej Stowarzyszenia służy wyłącznie do realizacji celów statutowych i nie może być przeznaczony do podziału między jego członków.

Członkostwo
§ 4

  1. Członkami Stowarzyszenia mogą być osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne niebędące osobami prawnymi, którym ustawa przyznaje zdolność prawną. Osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której
    ustawa przyznaje zdolność prawną może być jedynie członkiem wspierającym Stowarzyszenia.
  2. Stowarzyszenie zrzesza Członków Zwyczajnych, Członków Honorowych oraz Członków Wspierających.
  3. Członkiem Zwyczajnym Stowarzyszenia może stać się osoba fizyczna, posiadająca rekomendację co najmniej trzech Członków Zwyczajnych Stowarzyszenia lub Zarządu Stowarzyszenia oraz spełniająca wszystkie poniższe kryteria:
    a) posiada minimum 5 lat doświadczenia pracy na rynku jako agent aktorski, w tym
    prowadzi minimum 3 lata agencję aktorską jako osoba:
    – pełniąca funkcję członka zarządu lub będąca wspólnikiem spółki, działającej jako agencja aktorska; lub
    – prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą, której przedmiotem jest działalność agencji aktorskiej.
    b) reprezentuje minimum 10 profesjonalnych aktorów na wyłączność w zakresie udziału w produkcjach audiowizualnych;
    c) nie jest członkiem jakiejkolwiek izby gospodarczej ani stowarzyszenia, zrzeszających producentów audiowizualnych;
    d) nie działa w charakterze reżysera obsady i nie zleca działań w tym zakresie.
  4. W przypadku niespełnienia jednego z kryteriów z ust. 3, Zarząd Stowarzyszenia może podjąć uchwałę o przyjęciu kandydata na Członka Zwyczajnego, biorąc pod uwagę indywidualne okoliczności. Uchwała wymaga jednomyślności. W przypadku niespełnienia większej liczby kryteriów, Zarząd może zwołać Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków, które może podjąć uchwałę o przyjęciu kandydata większością 3/4 głosów.
  5. Członkiem Honorowym może zostać osoba fizyczna o szczególnych zasługach dla Stowarzyszenia. Członkowie Honorowi są zwolnieni ze składek członkowskich.
  6. Członkiem Wspierającym może zostać osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, oraz która uzyskała rekomendację co najmniej trzech Członków Zwyczajnych Stowarzyszenia lub Zarządu Stowarzyszenia.

§ 5

  1. Kandydat do Stowarzyszenia składa pisemną deklarację zawierającą oświadczenie o przystąpieniu i zobowiązanie do opłacania składek.
  2. Zarząd w formie uchwały decyduje o przyjęciu w poczet członków Stowarzyszenia.
  3. Tytuł Członka Honorowego nadaje Walne Zebranie Członków na wniosek Zarządu.

§ 6

  1. Członkowie Zwyczajni zobowiązani są do:
    1) przestrzegania postanowień Statutu, kodeksów etyki przyjętych przez Stowarzyszenie i uchwał władz Stowarzyszenia,
    2) realizowania celów Stowarzyszenia poprzez uczestnictwo w jego pracach,
    3) dbania o dobre imię Stowarzyszenia,
    4) regularnego opłacania składek,
    5) powstrzymania się od pełnienia funkcji producenta filmowego.
  2. Członkowie Honorowi zobowiązani są do:
    1) przestrzegania postanowień Statutu,
    2) dbania o dobre imię Stowarzyszenia.
  3. Członkowie Wspierający wspierają działalność Stowarzyszenia w sposób uzgodniony z Zarządem Stowarzyszenia, mają obowiązek wywiązywania się z zadeklarowanych świadczeń oraz obowiązek przestrzegania Statutu oraz uchwał władz Stowarzyszenia.

§ 7

Członkowie Zwyczajni mają prawo uczestniczyć w pracach Stowarzyszenia, a w
szczególności:
1) wybierać i być wybieranym do organów Stowarzyszenia,
2) brać udział w obradach Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia,
3) zgłaszać wnioski dotyczące działalności Stowarzyszenia,
4) korzystać z dorobku i wszelkich form działalności Stowarzyszenia.

§ 8

  1. Czasowe zawieszenie członkostwa Członka Zwyczajnego, rozumiane jako czasowe zawieszenie prawa głosu, następuje w drodze uchwały Zarządu w sytuacji:
    1) podjęcia przez Członka Zwyczajnego lub spółkę, której jest wspólnikiem lub członkiem zarządu, działalności w charakterze producenta filmowego. Czasowe zawieszenie członkostwa Członka Zwyczajnego ustaje automatycznie z chwilą zakończenia zdjęć do danego utworu audiowizualnego.
    2) gdy Członek Zwyczajny Stowarzyszenia lub członek zarządu spółki, której Członek Zwyczajny jest wspólnikiem lub członkiem zarządu, podjął działalność w charakterze reżysera castingu. Czasowe zawieszenie członkostwa Członka Zwyczajnego ustaje automatycznie z chwilą zakończenia wykonywania funkcji reżysera castingu przez osoby, o których mowa w niniejszym pkt 2).
  2. Utrata członkostwa następuje w sytuacji:
    1) złożenia przez Członka Stowarzyszenia dobrowolnej rezygnacji z członkostwa;
    2) śmierci Członka Stowarzyszenia, będącego osobą fizyczną bądź utratę praw publicznych orzeczoną prawomocnym wyrokiem sądu;
    3) utraty osobowości prawnej przez Członka Stowarzyszenia, będącego osobą prawną albo zdolności prawnej przez jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną;
    4) podjęcia uchwały przez Zarząd w przedmiocie skreślenia z listy Członków Stowarzyszenia, w przypadku:
    a) nieuczestniczenia w pracach Stowarzyszenia, w szczególności w co najmniej dwóch kolejnych obradach Walnego Zebrania Członków,
    b) zalegania przez Członka Stowarzyszenia z opłacaniem składek członkowskich za okres co najmniej trzech miesięcy,
    c) naruszenia statutu, działania na szkodę Stowarzyszenia, w tym zwłaszcza naruszenia dóbr osobistych Stowarzyszenia, naruszenia ogólnie przyjętych zasad współżycia społecznego lub innych działań, które nie dają się pogodzić z członkostwem w Stowarzyszeniu oraz łamanie prawa powszechnie obowiązującego.
    d) gdy Członek Zwyczajny Stowarzyszenia; lub spółka, której jest wspólnikiem lub członkiem zarządu; lub członek zarządu spółki, której Członek Zwyczajny jest wspólnikiem lub członkiem zarządu, wstępuje do jakiejkolwiek organizacji zrzeszającej producentów audiowizualnych, a w szczególności stowarzyszeń i izb gospodarczych funkcjonujących na rynku filmowym.
    e) zaprzestania spełniania kryteriów zawartych w § 4.
  3. Członek Zwyczajny może odwołać się od uchwały Zarządu o czasowym zawieszeniu
    członkostwa Członka Zwyczajnego w terminie dwóch tygodni od doręczenia mu tej
    uchwały. Odwołanie, o którym mowa w zdaniu poprzednim rozpoznaje Komisja
    Rewizyjna w formie uchwały w terminie 21 dni. Uchwała Komisji Rewizyjnej ze zdania
    poprzedniego jest ostateczna. Od uchwały Zarządu w przedmiocie skreślenia z listy Członków Stowarzyszenia przysługuje odwołanie do Walnego Zebrania Członków w terminie 14 dni od daty doręczenia mu uchwały. Odwołanie jest rozpatrywane na najbliższym Walnym Zebraniu Członków. Do czasu podjęcia uchwały przez Walne Zebranie Członków Członek jest zawieszony w wykonywaniu praw i obowiązków w ramach Stowarzyszenia. Uchwała Walnego Zebrania Członków jest ostateczna i utrata członkostwa następuje z momentem podjęcia uchwały przez Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia.

Władze Stowarzyszenia
§ 9

Władzami Stowarzyszenia są:
1. Walne Zebranie;
2. Zarząd;
3. Komisja Rewizyjna.

Czas trwania kadencji
§ 10

Kadencja Zarządu i Komisji Rewizyjnej trwa 2 lata.

§ 11

  1. Członkowie Komisji Rewizyjnej nie pobierają wynagrodzenia za udział w pracach tego organu.
  2. Zarząd Stowarzyszenia może w uzasadnionych przypadkach zdecydować o zwrocie członkom Komisji Rewizyjnej kosztów poniesionych w związku z pełnioną funkcją.
  3. Nie można być jednocześnie członkiem Zarządu Stowarzyszenia i Komisji Rewizyjnej.
  4. Jeżeli członkowie władzy Stowarzyszenia wyrażą na to zgodę w formie dokumentowej, głosowanie poza posiedzeniami władz Stowarzyszenia może odbywać się z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej.
  5. Możliwość udziału w posiedzeniu władz Stowarzyszenia przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej jest wskazana w zawiadomieniu o tym zebraniu, zawierającym dokładny opis uczestnictwa i wykonania prawa głosu.
  6. Wykorzystanie środków komunikacji elektronicznej w głosowaniach na posiedzeniach władzy Stowarzyszenia odbywa się przy zapewnieniu co najmniej:
    1) transmisji obrad posiedzenia w czasie rzeczywistym;
    2) dwustronnej komunikacji w czasie rzeczywistym, w ramach której członek władzy Stowarzyszenia może wypowiadać się w toku obrad;
    3) wykonywania osobiście lub przez pełnomocnika prawa głosu przed lub w toku posiedzenia.

Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia
§ 12

  1. Najwyższą władzą Stowarzyszenia jest Walne Zebranie Członków.
  2. Do kompetencji Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia należy:
    1) uchwalanie programu działania Stowarzyszenia,
    2) uchwalanie budżetu Stowarzyszenia,
    3) nadawanie tytułu Członka Honorowego,
    4) powoływanie i odwoływanie członków Zarządu w tym Prezesa, i Komisji Rewizyjnej
    5) rozpatrywanie i zatwierdzanie rocznego sprawozdania finansowego Stowarzyszenia,
    6) rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdań z działalności Zarządu, Komisji Rewizyjnej,
    7) udzielanie absolutorium członkom Zarządu z wykonania przez nich obowiązków,
    8) rozpatrywanie wniosków Członków i organów Stowarzyszenia,
    9) dokonywanie zmian Statutu,
    10) rozwiązanie Stowarzyszenia,
  3. W obradach Walnego Zebrania Członków może brać udział każdy Członek Zwyczajny oraz z głosem doradczym – Członkowie Honorowi, Członkowie Wspierający i zaproszeni goście.
  4. Walne Zebranie Członków może być zwyczajne lub nadzwyczajne. Zebranie zwyczajne jako zebranie sprawozdawcze zwołuje Zarząd co najmniej jeden raz w roku, nie później niż 6 miesięcy od dnia bilansowego.
  5. Zebranie nadzwyczajne zwołuje Zarząd z własnej inicjatywy lub na pisemny wniosek co najmniej 1/4 Członków Zwyczajnych, w terminie 30 dni od złożenia takiego wniosku.
  6. Walne Zebranie Członków zwołuje się za pomocą listów poleconych lub przesyłek nadanych pocztą kurierską, wysłanych co najmniej dwa tygodnie przed terminem Zebrania. Zamiast listu poleconego lub przesyłki nadanej pocztą kurierską, zawiadomienie może być wysłane Członkowi Stowarzyszenia pocztą elektroniczną na podany przez niego adres. W razie niemożności doręczenia z uwagi na nieujawnienie zmiany adresu, wysłane zawiadomienie uznaje się za doręczone. W zaproszeniu należy oznaczyć dzień, godzinę i miejsce Walnego Zebrania Członków oraz planowany porządek obrad. Walne Zebranie Członków obraduje wyłącznie nad sprawami, dla których zostało zwołane.
  7. Walne Zebranie Członków może podejmować uchwały tylko w przedmiotach objętych porządkiem obrad podanym w zawiadomieniu, zaś w innych kwestiach tylko za zgodą wszystkich obecnych członków zwyczajnych, przy obecności co najmniej 2/3 wszystkich członków zwyczajnych.
  8. Uchwały Walnego Zebrania Członków, z wyjątkiem uchwały o rozwiązaniu Stowarzyszenia oraz uchwały o zmianie Statutu Stowarzyszenia, mogą być również podejmowane w trybie obiegowym. Projekt uchwały podejmowanej w trybie obiegowym powinien zostać doręczony wszystkim członkom zwyczajnym Stowarzyszenia. Uchwały podejmowane w tym trybie wymagają bezwzględnej większości głosów oddanych oraz udziału w głosowaniu co najmniej 2/3 Członków Zwyczajnych Stowarzyszenia. Członek Zwyczajny powinien oddać swój głos nad uchwałą w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania projektu uchwały poprzez wysłanie projektu uchwały Stowarzyszeniu ze wskazaniem czy głos przez niego oddany jest głosem „za”, „przeciw” lub „wstrzymującym się”. W przypadku gdy członek zwyczajny nie odda swojego głosu w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania projektu uchwały przyjmuje się, że nie uczestniczył on w głosowaniu. Zarząd Stowarzyszenia jest obowiązany sporządzić protokół z głosowania nad projektem uchwały w trybie obiegowym i przedstawić informacje o uchwałach podjętych w trybie obiegowym na pierwszym Walnym Zebraniu Członków Stowarzyszenia po podjęciu danej uchwały. Protokół z głosowania obejmuje informację czy uchwała została podjęta, czy zostało zachowane quorum wymagane dla podjęcia uchwały w trybie obiegowym, jak również wskazanie ilości głosów „za”, „przeciw” oraz „wstrzymujących się” oddanych za uchwałą.
  9. Dla ważności Walnego Zebrania Członków wymagana jest obecność co najmniej 1/3 uprawnionych do głosowania Członków Zwyczajnych według stanu na dzień zwołania Walnego Zebrania Członków.
  10. Każdemu Członkowi Zwyczajnemu przysługuje jeden głos.
  11. Uchwały Walnego Zebrania Członków zapadają zwykłą większością głosów.
  12. Władze Stowarzyszenia wybierane są przez Walne Zebranie Członków zwykłą większością głosów. Zarząd wybierany jest w głosowaniu tajnym. Komisja Rewizyjna wybierana jest w głosowaniu jawnym.
  13. Tajne głosowanie można zarządzić na wniosek co najmniej 3/4 Członków Zwyczajnych obecnych na Walnym Zebraniu Członków.
  14. Uchwały Walnego Zebrania Członków w sprawie odwołania Zarządu lub członka Zarządu, odwołania Komisji Rewizyjnej lub członka Komisji Rewizyjnej wymagają bezwzględnej większości głosów w obecności co najmniej 1/2 Członków Zwyczajnych Stowarzyszenia. Powodem odwołania może być w szczególności naruszenie postanowień Statutu.
  15. Jeśli na Walnym Zebraniu Członków nie ma wymaganego kworum, zwołuje się zebranie w drugim terminie nie później niż w ciągu 14 od dnia zwołania Walnego Zebrania Członków.
  16. Zwołane w tym terminie Walne Zebranie Członków obraduje i podejmuje uchwały bez względu na liczbę obecnych Członków Zwyczajnych
  17. Walne Zebranie Członków może uchwalić regulamin, określający jego organizację i sposób wykonywania czynności.

Zarząd Stowarzyszenia
§ 13

  1. Działalnością Stowarzyszenia kieruje Zarząd Stowarzyszenia zgodnie z uchwałami Walnego Zgromadzenia Członków.
  2. Zarząd reprezentuje Stowarzyszenia na zewnątrz. Oświadczenia woli w imieniu Stowarzyszenia składają dwaj członkowie Zarządu łącznie w tym Prezes Zarządu lub jeden z Wiceprezesów Zarządu.
  3. Zarząd składa się z 3 do 5 członków, w tym Prezesa Zarządu i dwóch Wiceprezesów Zarządu. Wiceprezesów Zarządu wybiera i odwołuje Prezes Zarządu spośród członków Zarządu powołanych przez Walne Zebranie Członków.
  4. Walne Zebranie Członków powołuje i odwołuje Zarząd Stowarzyszenia.
  5. W razie zmniejszenia się składu Zarządu wskutek rezygnacji lub śmierci jego członków skład Zarządu może być uzupełniony w drodze kooptacji przez pozostałych członków Zarządu spośród Członków Zwyczajnych Stowarzyszenia. Kooptacja wymaga jednomyślności pozostałych członków Zarządu. Kadencja dokooptowanego członka Zarządu kończy się wraz z upływem kadencji pozostałych członków Zarządu.
  6. Na miejsce Członka Zarządu Stowarzyszenia wybranego na stanowisko Prezesa Zarządu Stowarzyszenia na okres do końca kadencji zostaje dokooptowany, spośród Członków Zwyczajnych Stowarzyszenia, przez pozostałych członków Zarządu nowy Członek Zarządu Stowarzyszenia. Kooptacja wymaga jednomyślności pozostałych członków Zarządu. Kadencja dokooptowanego członka Zarządu kończy się wraz z upływem kadencji pozostałych członków Zarządu.
  7. Prezes Zarządu zwołuje i przewodniczy posiedzeniom Zarządu.

§ 14

Członkowie Zarządu mogą otrzymywać wynagrodzenie za czynności wykonywane w związku z pełnioną funkcją w Zarządzie w oparciu o podjętą w tym zakresie uchwałę Walnego Zebrania Stowarzyszenia określającą sposób i wysokość wynagrodzenia.

§ 15

Mandaty członków Zarządu wygasają z dniem odbycia Walnego Zebrania Członków zatwierdzającego sprawozdanie finansowe i z działalności Stowarzyszenia za ostatni rok ich urzędowania.

§ 16

  1. Zarząd kieruje działalnością Stowarzyszenia, odpowiada za realizację jego celów.
  2. Do kompetencji Zarządu należy:
    1) reprezentowanie Stowarzyszenia na zewnątrz i działanie w jego imieniu,
    2) kierowanie bieżącą pracą Stowarzyszenia,
    3) realizowanie uchwał Walnego Zebrania Członków,
    4) zarządzanie majątkiem Stowarzyszenia,
    5) organizacja i prowadzenie działalności gospodarczej,
    6) planowanie i prowadzenie gospodarki finansowej,
    7) podejmowanie i realizowanie uchwał o nabywaniu, zbywaniu lub obciążaniu majątku Stowarzyszenia,
    8) przyjmowanie, zawieszanie i skreślanie z listy członków Stowarzyszenia,
    9) zwoływanie Walnego Zebrania,
    10) ustalanie wysokości składek członkowskich.

§ 17

  1. Zarząd odbywa posiedzenia w miarę potrzeb, ale nie rzadziej niż raz na kwartał.
  2. Zarząd podejmuje uchwały na posiedzeniu w obecności co najmniej połowy członków Zarządu. Z zastrzeżeniem zdania trzeciego niniejszego ustępu, uchwały zapadają zwykłą większością głosów członków Zarządu. W przypadku równości głosów decyduje głos Prezesa Zarządu.
  3. Zarząd może uchwalić regulamin, określający jego organizację, sposób wykonywania czynności oraz obowiązki członków Zarządu.

Komisja Rewizyjna
§ 18

  1. Walne Zebranie Członków powołuje Komisję Rewizyjną w składzie 2- 5 osób.
  2. Na pierwszym posiedzeniu Komisja Rewizyjna wybiera ze swego grona Przewodniczącego.
  3. Do zakresu działania Komisji Rewizyjnej należy: kontrola zgodności podejmowanych działań z celami Stowarzyszenia, z planami i programem uchwalonym przez Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia i z innymi decyzjami Walnego Zebrania Członków; kontrola prawidłowości gospodarki finansowej Stowarzyszenia; opiniowanie sprawozdań dotyczących działalności Stowarzyszenia i przedkładanie ich Walnemu Zebraniu Członków.
  4. Uchwały Komisji Rewizyjnej zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków Komisji.

Majątek i dochody Stowarzyszenia
§ 19

  1. Majątek Stowarzyszenia tworzą składki członkowskie, darowizny, spadki, zapisy oraz dochody z własnej działalności gospodarczej, dochody z majątku stowarzyszenia oraz z ofiarności publicznej w rozumieniu ustawy o zbiórkach publicznych.
  2. Stowarzyszenie prowadzi gospodarkę finansową oraz rachunkowość zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa
  3. Za podjęte przez siebie zobowiązania Stowarzyszenie odpowiada całym swoim majątkiem.
  4. Składki członkowskie powinny być wpłacane do końca każdego kwartału.
  5. Nowo przyjęci członkowie wpłacają składki według zasad określonych przez Zarząd w ciągu 14 dni od otrzymania powiadomienia o przyjęciu na członka Stowarzyszenia.
  6. Rokiem obrachunkowym jest rok kalendarzowy

§ 20

Majątkiem i funduszami Stowarzyszenia rozporządza, zarządza i podejmuje decyzje w tym zakresie Zarząd Stowarzyszenia.

§ 21

  1. Osoby fizyczne i prawne, które dokonują na rzecz Stowarzyszenia darowizny lub subwencji, mogą uzyskać, honorowy tytuł Sponsora Stowarzyszenia.
  2. Osobom fizycznym i prawnym, które szczególnie zasłużą się w realizowaniu celów i zadań Stowarzyszenia może być nadany honorowy tytuł Mecenasa Stowarzyszenia.

§ 22

  1. Stowarzyszenie może prowadzić działalność gospodarczą. Dochód z działalności gospodarczej Stowarzyszenia służy w całości realizacji celów statutowych
  2. O podjęciu i zakończeniu prowadzenia działalności gospodarczej oraz jej zakresie decyduje Zarząd.

§ 23

  1. Stowarzyszenie może prowadzić działalność gospodarczą w kraju i za granicą, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, w zakresie:
    1) PKD 85.59.B Kursy i szkolenia związane ze zdobywaniem wiedzy, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych;
    2) PKD 58.19 Pozostała działalność wydawnicza, z wyłączeniem w zakresie oprogramowania
    3) PKD 93.29 Działalność rozrywkowa i rekreacyjna, gdzie indziej niesklasyfikowana.

Zmiana Statutu i rozwiązanie Stowarzyszenia
§ 24

Statut niniejszy może być zmieniony lub zastąpiony nowym, wyłącznie przez Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia na podstawie uchwały Walnego Zebrania Członków podjętej ilością dwóch trzecich głosów przy obecności co najmniej połowy uprawnionych do głosowania.

§ 25

  1. Stowarzyszenie ulega rozwiązaniu na podstawie uchwały Walnego Zebrania Członków oraz w innych przypadkach przewidzianych w przepisach.
  2. Uchwała o rozwiązaniu Stowarzyszenia wymaga bezwzględnej większości głosów w obecności co najmniej 3/4 Członków Zwyczajnych.
  3. W uchwale o rozwiązaniu Stowarzyszenia Walne Zebranie Członków określa sposób jego likwidacji oraz przeznaczenie majątku Stowarzyszenia. Likwidację przeprowadza likwidator wyznaczony przez Walne Zebranie.

Stowarzyszenie Agencji Aktorskich
ul. Puławska 77 lok. U.5
02-595 Warszawa
KRS: 0001175455
NIP: 5214119652

Obserwuj nas

Instagram

2025 | stowarzyszenie agencji aktorskich

polityka prywatności

  • Start
  • Członkowie
  • Statut
  • Kodeks
  • Kontakt